Düşünün;

Hayatta bizim önümüze bir bardak koyup ya yarısı dolu dediler ya da yarısı boş diye öğrettiler ama kimse boş bir bardağın doldurulacağını öğretmedi... Bu bir haylaz tarifidir (...) burada süslü laflar boyalı insanlar maskeli yüzler yok !!! Hayatta gerçek diye bildiğimiz şeyler bize öğretilen davranışlar mı yoksa birilerinin biçtiği karaktere söylenen yalanlar mı !? Acaba gerçek diye bir şey var mı !?

8.27.2012

kelime tüccarı-1


İSİMSiZ
Açılış konuşmaları: Perde kapalı sahnede bey ile katip şiir okumaktadır.

Bey:  
Düşlerinizin satın alamayacağı
Bir ebediyetten sesleniyorum size
Benim tek işim var kelime tüccarlığı
Adım yoktur kimileri bey der ismime

Katip: 
Bir riyakar gördüm aranızda
Sözleri acı zehir zemberek
Beni tanırsınız lakin göremezsiniz
Her şeyi bana itiraf edersiniz
 (…)

Bey:       
Bizi Cenap-ı Hak dercep eylemiş
Umursamadan gülmüş gülmüş durmuş
Cennetinden bahtsız bir lahza sunmuş
Terki bende terk-i diyar eylemiş

Katip:
Yar bana bir eğlence
Medet umduk zalime
Bu absürt hikayemizde
Tayyi zaman tayyi de mekan

Bey:
Yıkılsın perde eylesin viran
İşimiz ne hodbinlik ne de yalan dolan
Biz ne komiğiz ne de önemli kişiler
Başka amaçla gelen varsa yandı biletler vesselam…

Katip:
Diliniz çatal olmuş batar gönüllere
Beyim bu gece istirahat eyleyin namelere
Buncacık insan evimize gelmiş seyir eylemeye
Açılsın sahnemiz başlasın iki perdelik hikayemiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder